جکوزی و مزایای جکوزی چیست؟

اطلاعات تکمیلی درباره استخر سونا جکوزی

جکوزی و مزایای جکوزی چیست؟

۲ بازديد

جکوزی را می توان حوضچه ای پر از آب تعریف نمود. نه یک حوضچه ساده بلکه حوضچه ای که دارای خروجی هایی است که آب را با فشار زیاد پرتاب می کنند. در واقع جکوزی را می توان نسل جدیدی از وان ها دانست که امکانات و مزایای بیشتری در اختیار افراد قرار می دهند. حال که به شناخت دقیقی از این وسیله رسیدیم می توانیم به مهم ترین کاربردهای آن اشاره کنیم:

مهم ترین کاربردهای جکوزی

1.ماساژ بدن

پیش از این گفتیم که خروجی هایی در جکوزی تعبیه شده اند که آب را با فشار زیاد پرتاب می کنند. این پرتاب پرفشار آب با بدن برخورد و مثل یک ماساژور عمل می کند. البته جکوزی های پیشرفته تر به انواع ماساژور مجهز هستند.

2.کمک به افزایش آرامش

عملکرد جکوزی ها به نوعی است که در نهایت باعث دستیابی فرد به آرامش می شود.

3.کمک به کاهش دردهای عضلانی

از مهم ترین کاربردهای این وسیله می توان به کاهش دردهای عضلانی اشاره کرد. لازم است تنها دقایقی را در جکوزی بگذرانید تا کاهش محسوس دردهای عضلانی را احساس کنید. دلیل آن هم این است که آب گرم باعث گرم شدن بدن و در نتیجه افزایش جریان خون و باز شدن رگ ها و در نهایت پایین آمدن فشار خون می شود. پایین آمدن فشار خون باعث می شود خون بیشتری در عضلات در گردش باشد.

4.کمک به کاهش سطح استرس

در واقع جکوزی با توجه به نقشی که در کاهش دردهای عضلانی و جسمانی بر عهده دارد، باعث کاهش سطح استرس نیز می شود و فرد را در حالت آرامتر روحی نگه می دارد.

5.کمک به بهبود کیفیت خواب

استفاده از جکوزی به افرادی که دچار اختلالات خواب هستند، بسیار توصیه می شود. زیرا در پی ریلکس شدن بدن و کاهش سطح استرس، فرد در طی شب خواب آرامتری را تجربه می کند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.