عملکرد پمپ استخر

اطلاعات تکمیلی درباره استخر سونا جکوزی

عملکرد پمپ استخر

۳ بازديد

پمپ های استخر به عنوان یکی از بخش های مهم استخرها هستند. چه استخرهای عمومی و چه استخرهای کوچک خانگی و یا حتی جکوزی ها!  پمپ استخر بخشی مهم در مدار تصفیه آب استخر شما می باشد. اگر پمپ نباشد در نتیجه مکشی هم وجود ندارد تا آب را از کاسه ی استخر به مدار تصفیه برساند و عمل سیرکولاسیون و تصفیه انجام شود. در این سیستم پمپ استخر و همچنین فیلترها از بخش های مهم می باشند. پمپ استخر آب های سرریز شده از گریل های کنار استخر و یا توسط اسکیمر یا کفشور را مکش می کند.

برای فهمیدن اینکه پمپ استخر شما چه دبی را پشتیبانی کند باید بدانید که حجم آب در کاسه استخر شما چقدر است؟ و همینطور حج آب جکوزی شما! و نکته دوم چه مدت زمانی باید سپری شود تا آن حجم آب تصفیه شود. یکی دیگر از المان هایی که باید در نظر بگیریم هد یا همان فشار مورد نیازی است که عمل مکش را برایتان انجام می دهد اما در این فاصله افت فشاری که با توجه به فاصله لوله کشی اتفاق می افتد را باید در نظر بگیرید.

پمپ ها وظیفه ی انتقال آب از استخر به فیلترهای تصفیه دارند. فیلترها پس از اینکه ذرات فیزیکی را از آب گرفته اند دوباره پمپ آب تصفیه را به استخر باز میگرداند. این مراحل در استخرهای بزرگتر و مکان های صنعتی دارای مراحل تکمیلی دیگری نیز می باشد.

پمپ استخر چگونه کار می کند؟

وظیفه اصلی پمپ استخر که مکش آب استخر می باشد در دو مسیر مختلف انجام می شود. روش اول آب ها از طریف کفشورهایی که در کف استخر نصب شده اند جمع آوری می شود. در روش دوم مکش از طریق گریل هایی که در کنار استخر هستند و یا اسکیمرها انجام می شوند. در هر کدام از انی مسیرها آب های جمع آوری شده به سوی پمپ استخر اصطلاحا مکش می شوند.از آنجایی که حجم زیادی از آب ها از طریق مکش کفشور هایی که در کف استخر هستند انجام می شوند پس بهتر است تا در زمان نصب پمپ را پایین تر از سطح استخر نصب کنید. با اینکار پمپ با راحتی بیشتر و قدرت بیشتر می تواند کارش را انجام دهد و سرعت تصفیه بیشتر می شود.

نکته: حتما بدانید که استخر و یا جکوزی شما دارای حداقل 3 کفشور در عمیق ترین نقطه باشد. در صورت استفاده از تنها یک کفشور حتما پشیمان خواهید شد و پشیمان ی در این راه مستلزم هزینه های اضافی زیادی خواهد شد.
 
در نهایت همانطور که گفته شد اگر محل نصب مناسبی را برای پمپ در نظر نگیرید یک راه چاره هست که فقط افراد حرفه ای از آن باخبر هستند و ما آن را با شما در میان میگذاریم. استفاده از پمپ هایی که در آب غرق می شوند و یا جاروهای استخری است.

توضیحات بیشتری را راجع روش پیشنهادی با شما در میان میگذاریم. اول اینکه اگر هدر رفت آب برای شما مهم باشد باید هزینه ی بیشتری را برای تهیه جارو  و مدل رباتیک در نظر بگیرید. اما در نظر بگیرید که برای استفاده از جاروی استخر باید یک نیروی انسانی در هر حال در نظر بگیرید.

اجزای اصلی پمپ استخر

پمپ های استخری در صورت های کلی شامل بخش های زیر هستند.

  • محفظه
  • پروانه
  • موتور

نحوه انتخاب پمپ استخر مناسب

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد محاسبه هد و دبی از مشخصات شاخص برای انتخاب و خرید پمپ استخر مناسب می باشد. محاسبه این المان ها کاری تخصصی ست و اشتباه در آنشامل هزینه های زیادی می شود. و اینکه باید پمپ خود را عوض کنید. پیشنهاد ما این است حتما با کارشناسان مجرب و حرفه ای مشورت و بعد پمپ را تهیه فرمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.